första ridturen med leo

Nu är det en superglad Melle som skriver. Superduperglad.
Har varit ute och ridit Leo för första gången, wow! säger jag bara.

Det var en överpigg häst jag hoppade upp på, men det var inget
jag märkte i början, för han stod helt stilla och gick på långa
tyglar när vi red iväg, men när han väl fick galloppera fick han
smak för det och ville inte riktigt sluta, ha ha.

Jag är mer van vid lata hästar som går och sover när man
är ute och rider, som tar några galoppsprång och sen somnar
igen. Inte alls som Leo, som säger "mer, mer, mer!"

Det är synd att vi inte har tillgång till paddock, för nu kunde vi
bara rida fram och tillbaka på våran raksträcka här utanför
då det är enda vägen där underlaget är ok just nu.

Han är underbar, min Leopold.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0