raz nadya

Som jag nämnde i föregående inlägg ska Nadya förhoppningsvis
bli hämtad i helgen av sina ägare fastän kontraktet inte löper ut
förrän i augusti.

Anledningen till detta är att ägarna har varit oärliga med vilken
typ av häst Nadya är. Visst är det något jag skulle kunna jobba
med, men jag har faktiskt inte orket till att träna bort alla dessa
beteenden med ett nervvrak på tjugotre år.

När jag från början mailade med ägarna lät allt helt underbart
och framförallt okomplicerat, det gick hur bra som helst att rida
ut på henne ensam osv.

But no, no, no, it turns out. Nadya kan inte ens stå i hagen själv
även om hennes hästkompis står på andra sidan staketet.

Så länge man hade henne i hagen kunde du rida, rykta och
allt det där utan problem, kan räkna på ena handen hur
många gånger jag har haft grimma på henne, eftersom att
hon följde mig som en hund. Använde endast blicken för att
flytta på henne. Det var wow, men också det enda.

Och nu när Leo kom flippade hon ur totalt. Allting är kaos,
så vi har gett upp. Vi orkar inte. Hon är inte en snäll häst,
det är bara att inse. Som jag sa tidigare, jag har inte ork
eller tid att jobba bort alla hennes dåliga sidor, det blir
som att lära en gammal hund sitta.

Jag lägger hellre ner min tid på mig och Leo, att vi ska bli
ett team. Vill ge honom allt jag har och kan istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0