projekt: ljust hår

Det är många som ställer sig frågan "går det att gå ifrån rödhårig
till blond?" Svaret är: javisst går det, men det här är vad som krävs:

1. Pengar, även fast du färgar hemma får du räkna med att lägga ut
1000 kr cirka på att få till det.
2. Tid, räkna inte med att du blir klar på några timmar, snarare cirka
ett dygn. Ingenting för dig som inte har tålamod.
3. En stark vilja, du får inte bryta ihop under processen och ge upp.
Ditt hår kommer att se FÖRJÄVLIGT ut emellanåt, men du måste helt
enkelt tänka framåt. Komma på lösningar.
4. Nära till ett ställe där du köper hårfärger, till exempel Maxi, och bil,
så du kan köra dit och köpa fler när det behövs - för det är svårt att
förutse vilken hårfärg du kommer behöva slänga i efter som. Det beror
helt och hållet på resultat. Så under färgningen förvänta dig några extra
besök på Maxi.
5. En snäll syster som hjälper dig, håller dig sällskap när det svider som
mest och som du kan bolla idéer med om "nästa steg".
6. Öl, energidryck, cigg och en inglasad balkong.
7. Kamera, så du kan fotografera efter du har sköljt ur VARJE färg, tro
mig du kommer inte se någon skillnad annars. Jag och min syster tittade
på håret i spegeln och bara "men nä det händer ju inget", sen när vi såg
på bilderna kunde vi se skillnaden mycket lättare.
8. JÄVLIGT bra hårkvalité, inget för dig som i normala fall tappar hår eller
har tunt hår överhuvudtaget. Vi snackar liksom om att färga/bleka håret
tio gånger på 24 timmar.
9. Hög smärtgräns, för fan det enda jag märkte på att "nu har jag färgat
alldeles för mycket" var att min skalle (inte håret) blev rosa och det sved
som - går inte att beskriva - de sista gångerna.

Det är absolut inget jag rekommenderar, har man tålamodet att göra det
ljust efter som (vilket jag aldrig har) så gör det istället.

Det är riskabelt att göra som jag gjorde, nu har jag bara turen att ha så
tjockt och bra hår att det sitter kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0