ohanterad hingst

Aldrig mer en hingst, säger jag bara. Idag kastreras min lille
vilde Linus. Skönt.

Dock krävs det nu några veckors jobb och uppvaktande ifrån
min sida, Linus behöver motioneras varje dag... vilket inte är
sådär busenkelt med en häst som inte kan gå i grimskaft ens.

 
Trots att Linus är en liten, liten rackare så är han ta mig sjutton
stark ändå. Att få in honom i boxen igår var bara det ett projekt.

När jag gick där med Linus hängandes och bufflandes i grimskaftet
skrattade jag åt mig själv och frågade Henric "hur i helvete vi ska
kunna gå på promenader trettio minuter, två gånger om dagen!?"

Och Anna, igår var en sån stund då du och din kamera skulle varit
med igen. Linus ståendes på bakbenen och min rygg som tja,
hoppade ur led kändes det som.

Tacka vet jag repgrimma. Dom där vanliga skitgrimmorna, usch,
man är ju i princip chanslös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0