if no one ever hears it, how we gonna learn your song?

Helt sjukt att det är Oktober redan, var tog hela detta året
vägen nu då? Jag hinner aldrig med längre.

Den första Oktober. Det innebär att jag och Henric har hela
tre-år-och-tio-månader just precis idag. Knäppt.

Vi börjar sakta men säkert närma oss fyra år, som mormor
sa till mig "konstigt Melinda, att du fastnade så för första
killen du blev kär i."

Eller när min mormors bror hälsade på i somras och jag
presenterade Henric som min pojkvän och sa att "ja, ni
träffade ju aldrig honom när ni var här sist" varpå han
säger: "För två år sedan? Har du samma kille?!"
 
 
Medan vi står på samma stadiga punkt, ser vi krossade
hjärtan och uppbrott runt omkring oss, vi bara ser på.
 
Och jag hoppas att det förblir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0