i fake a smile

De senaste dagarna har jag tillbringat mestadels med Nadya.
Nadya är alltså den "nya hästen" (vi äger inte henne, utan har
henne på foder i minst ett år!)

Och Herrejesus! Vilken connection! Jag har aldrig blivit såhär,
fascinerad, fäst, stum, kär... i en häst?

Visst är min lilla Hedda Hopper fortfarande världens bästa, men
Nadya följer mig som en hund, jag behöver bara titta på henne,
peka med handen, göra mitt speciella ljud - så vet hon vad jag
vill att hon ska göra och gör det också!

Notera att jag träffade den här hästen för första gången i lördags.
På dessa dagarna har vi gjort saker som tar månader att träna in,
utan att ens träna på det i en sekund!

Sen om någon dag, när som helst, kommer häst nummer 2 till oss.
En unghäst, som jag själv ska rida in. Jag bara funderar på hur den
stackaren ska kunna mäta sig i mina ögon jämfört med Nadya.

Vi får se.

Nadya (Arabiskt fullblod)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0