bye bye all over again

Tänkte att det är väl dags att berätta att jag inte kommer att ha
kvar Warsteiner efter imorgon.

Anledningen till detta är att hans ägare helt plötsligt har fått för
sig att "nu ska jag sälja innan han sjunker i värde". Vår prövotid
har inte ens gått ut och han ligger redan uppe på annons sen en
vecka tillbaka.

Jag blir så sjukt trött på människor. Att de alltid ska tänka på sig
själva i förstahand, nu blev Walles ägare pengarkåt och då skiter
man hellre i hästen, som precis har kommit till ro i ett nytt hem.

Det tragiska är ju också att det är SJUKT svårt att sälja hästar
just nu, hästar har sjunkit i värde som fan och det försökte jag
tala  om för Walles ägare eftersom hon inte har råd att försörja
honom varje månad.

Synd att det alltid ska vara en idiot till ägare bakom bra hästar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0