cut it off

Nu för tiden läser man så många bloggar där själva bloggaren
mår dåligt över vad som kommenteras. Tråkigt, tycker jag.

Nu ska vi inte prata om hur sorgliga människor som enbart
skriver något för att trycka ner andra är, för det är dom.

Utan jag vill bara framföra något jag tror på och det är att
du mår så dåligt som du själv låter dig må, över det här.

Att låta dessa förkrympta liv komma innanför ditt huvud
är det största misstaget du kan göra helt enkelt.

"They can only hurt you if you let them do it" är något
jag starkt tror på. Bara skaka av dig skiten, skratta
och le åt det istället. Det brukar jag göra.

Och visst, jag är ingen "storbloggare" med tusentals
kommentarer som vill trycka ner mig.
 


Men jag är människa och stöter på dåligt uppförande
vardagligen. Människor som bara vill såra dig eller
som hugger dig i ryggen.

Fan, sådana människor är inte värda att vi ska må dåligt
över dom och deras beteende.

Låt aldrig någon annan bestämma hur DU ska må, låt
aldrig någon annan tala om för dig hur DU är.

Gör det du tror på, var den du är and do not let them in.
Ever. Just cut off people like that, so fast.
 
I know I do. Livet är för kort för att omges av dålig energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0